Багаторівнева підтримка психологічного стану

Надзвичайні ситуації впливають на людей по-різному, тому існує потреба різних видів підтримки. Ключем до організації роботи з проблемами, пов’язаними з психічним здоров’ям та психосоціальною підтримкою, є розробка багаторівневої системи додаткової підтримки, яка задовольняє потреби різних груп. Усі рівні підтримки є важливими, і в ідеалі повинні реалізовуватися узгоджено.

1. Базові послуги і безпека

Благополуччя всіх людей має бути захищене завдяки встановленню та відновленню безпеки, забезпеченню відповідного управління та наданню послуг, що стосуються задоволення основних фізичних потреб (їжа, тимчасове житло, вода, необхідний мінімум заходів для підтримки здоров’я, боротьба з інфекційними хворобами). У більшості надзвичайних ситуацій базові послуги надають фахівці, що забезпечують продуктами харчування, послуги з охорони здоров’я і притулок. Реагування на необхідність надання базових послуг і безпеки у сфері психічного здоров’я та психосоціальної підтримки. Ці основні послуги треба впроваджувати з залученням громади, безпечно і з захистом гідності місцевого населення, посилюючи місцеву соціальну підтримку і мобілізуючи активність мереж громади. Підтримка громади й сім’ї – це реагування в надзвичайній ситуації для людей, які самі здатні підтримувати власне психічне здоров’я та психосоціальне благополуччя, маючи доступ до ключових видів підтримки в громаді й у сім’ї.

2. Цільова неспеціалізована підтримка

Це обов’язкова підтримка для меншої кількості людей, яким додатково потрібні більш націлені індивідуальні, сімейні та групові інтервенції, які можуть надавати підготовлені працівники (але вони не обов’язково пройшли тривалу програму навчання з надання спеціалізованої допомоги). Наприклад, жертвам гендерно-зумовленого насильства може бути потрібна як емоційна, так і матеріальна підтримка від соціальних працівників. До цього рівня також належить надання першої психологічної допомоги (ППД), базових послуг у сфері психічного здоров’я працівниками первинної медико-санітарної допомоги.

3. Спеціалізовані послуги

Додаткова підтримка, необхідна для невеликого відсотка людей, що нестерпно страждають, навіть незважаючи на вже згадані дії, спрямовані на їхню підтримку, і які можуть зазнати значних труднощів у щоденному базовому функціонуванні. Ця допомога повинна передбачати психологічну або психіатричну допомогу людям із тяжкими психічними розладами, щойно їхні потреби перевищують обсяги основних/загальних послуг з охорони здоров’я. Такі проблеми потребують – перенаправлення до спеціалізованих служб. Хоча спеціалізовані послуги потрібні лише для невеликої частки населення.