Допомога у кризових ситуаціях: чого не треба робити, надаючи першу психологічну допомогу

Допомога у кризових ситуаціях: чого не треба робити, надаючи першу психологічну допомогу

Головний спеціаліст сектору з питань впровадження та реалізації програм психосоціальної підтримки управління інспекційної діяльності у Запорізькій області Світлана Семенова радить, чого не треба робити, надаючи першу психологічну допомогу. Наприклад, не варто:

  • запитувати людину про її почуття;
  • давати марні обіцянки й надавати неправдиву інформацію;
  • силоміць надавати допомогу;
  • бути нав’язливими й занадто наполегливими;
  • змушувати людей розповідати їхні історії та переповідати їх іншим;
  • засуджувати людину за вчинки чи почуття.

Під час розмови не можна перебивати людину, підганяти її, наприклад, демонстративно поглядати на годинник, використовувати складні терміни, говорити про людей негативно, називаючи їх навіженими чи несповна розуму, переходити на власні проблеми.

Запитання «Як ви почуваєтеся?», «Що з вами не так?», вживання фраз на кшталт «Заспокойтеся», «Припиніть плакати», «Візьміть себе в руки», а також «Ви не повинні так думати» чи тим більше «Радійте, що вижили» швидше можуть нашкодити, ніж допомогти.

Джерело: Управління Держпраці