Штучний інтелект уже не перший рік є найпопулярнішим терміном у світі. З кожним днем його можливості розширюються, а швидкість виконання завдань вражає.
Зростає роль цього винаходу в нашому щоденному житті: Face ID, Chat GPT, Siri, автопілоти в автомобілях чи T9 у смартфоні – усе це різновиди застосування штучного інтелекту (далі – ШІ).
Усі перелічені вище програми полегшують наше динамічне життя. Наприклад, використати розпізнавання обличчя та відбиток пальця для розблокування телефону – це набагато швидше зробити, ніж увести пароль. Це саме стосується новоствореного Chat GPT, який допоможе у вирішенні низки питань, швидко знайде потрібну інформацію, напише лист чи вірш. Звісно, довіряти йому на 100% не варто, проте він може неабияк полегшити робочі моменти.
Щоб ШІ робив ті чи інші справи, його потрібно навчити. Для цього розробники його тренують. Спершу він отримує велику кількість даних, завдання, інструкцію з виконання та навіть підказки. У такий спосіб ШІ набуває потрібних навичок.
Штучний інтелект – це галузь інформатики, яка займається розробкою інтелектуальних машин, здатних виконувати завдання, які зазвичай потребують людського інтелекту. Системи штучного інтелекту створені для навчання на досвіді, розпізнавання закономірностей і ухвалення рішень на основі вхідних даних. Ці системи можна навчити виконувати певні завдання, наприклад, розпізнавати зображення, розуміти природну мову або грати в ігри. Технологія штучного інтелекту охоплює широкий спектр методів, включаючи машинне навчання, обробку природної мови, робототехніку, експертні системи тощо.
Як штучний інтелект використовують у роботі підприємств?
ШІ є дуже різнобічним помічником, який допоможе зекономити час та сили для виконання простих і ускладнених задач, щоб спрямувати людський ресурс на важливіші справи. Він полегшить як виробничі процеси, так і роботу в офісі.
Ось як ШІ може допомогти
1. Автоматизує процеси
Штучний інтелект здатний автоматизувати технологічні операції інтелектуального характеру в різних галузях, змінювати логіку управління та підвищувати гнучкість і точність виробничих процесів. Особливо
у промисловості. Це стосується як робототехнічних систем для виробництва, так і редагування фото чи відео для маркетингового відділу підприємства. За допомогою ШІ можна створити автоматизованого оператора, який допоможе відділу продажів підприємства.
2. Працює з клієнтами
Сюди належить і згаданий вище оператор, проте краще використовувати чатботи. Вони самостійно обробляють звернення клієнта і дають зворотний зв’язок. Такий процес є швидшим, аніж телефонні розмови, та приємнішим для клієнта, який може миттєво отримати потрібну інформацію в будь-який момент. Так, згідно з дослідженням Harvard Business Review, компанії, які використовують штучний інтелект для продажів, можуть збільшити кількість потенційних клієнтів щонайменше на 50%, скоротити час дзвінків на 60–70% та зменшити витрати на 40–60%.
3. Креативний друг
ШІ стане в пригоді працівникам маркетингового відділу та приєднається до їх мозкового штурму, запропонує нові ідеї або надихне. З усім цим впорається Chat GPT. Штучний інтелект обробить ваш запит, підкине ідею або допоможе зі створенням потрібного вам матеріалу.
4. Напише, що захочете
Chat GPT створює тексти, листи, документи, публікації на різні теми. Ставте йому чіткі та докладно описані задачі, і тоді він зможе краще виконати запит. Далі рекомендуємо самостійно відредагувати та перевірити матеріал, адже ШІ не завжди має достатню базу для виконання вашого завдання.
5. Планує та прогнозує
ШІ здатен спрогнозувати, коли розпочати ремонтні роботи на виробництві, та запропонує найліпший час для цього, оптимізує управління запасами, прогнозуючи попит, визначить пріоритети для завдань з обслуговування об’єктів та обладнання на основі попередніх даних.
Крім цього, штучний інтелект можна використовувати для навчання співробітників: він може створити навчальний план відповідно до унікальних потреб та рівня обізнаності в темі кожного працівника.
6. Підвищить безпеку на виробництві
ШІ може використовувати камери, детектори руху та датчики погоди для аналізу та збирання даних. Отримана інформація допоможе визначити небезпечні умови та попередити про це. Такі технології слід інтегрувати в роботу підприємств, які мають підвищений рівень небезпеки для життя людини.
Як штучний інтелект допомагає фахівцям з безпеки праці?
ШІ може взяти на себе вагому частину їхньої роботи та допомогти в таких питаннях:
- підготовка навчальних матеріалів, інструктажів;
- створення матеріалу для комунікацій з питань безпеки;
- адміністративна робота;
- аудит;
- оновлення та створення документів;
- аналізування нещасних випадків, статистики, виявлення закономірності та тенденцій;
- планування заходів для поліпшення системи управління ризиками;
- оптимізація рутинних справ;
- організація нарад;
- розслідування нещасних випадків та інцидентів.
Штучний інтелект, за умови правильного використання, дасть змогу зекономити час і зберегти сили працівників, складе план чи прогноз, накидає ідей та навіть допоможе в питанні безпеки на виробництві.
Переваги використання ШІ є значущими, тому радимо не нехтувати новими технологіями, які стають дедалі доступнішими, та інтегрувати їх у свій робочий процес.
Джерело: журнал “Охорона праці”