Відновлення трудових книжок: що треба знати?

З 10 червня 2021 року в Україні відбувається поступовий перехід на електронні трудові книжки. Але навіть якщо ваша трудова книжка ще не була оцифрована та подана до Пенсійного фонду України, в особистому кабінеті застрахованої особи на порталі електронних послуг ПФУ у розділі «Електронна трудова книжка» відображаються відомості про трудові відносини працівника за основним місцем роботи за даними персоніфікованого обліку ПФУ, починаючи з 1998 року.

Сьогодні співробітники стикаються з проблемами відсутності трудової книжки або відповідних записів у ній підтвердження наявного трудового стажу здійснюється у Порядку, встановленому постановою Кабінету Міністрів України від 12.08.93 № 637, а саме: на підставі інших документів, виданих за місцем роботи, служби, навчання, а також архівними установами, а у разі коли документи про трудовий стаж не збереглися, підтвердження трудового стажу здійснюється органами Пенсійного фонду на підставі показань свідків (постанова Кабінету Міністрів України від 12 серпня 1993 р. № 637 «Про затвердження Порядку підтвердження наявного трудового стажу для призначення пенсій за відсутності трудової книжки або відповідних записів у ній»).

Переглянути наявну інформацію про себе, зокрема, про свій трудовий чи страховий стаж також можна на порталі електронних послуг Пенсійного фонду України в своєму особистому кабінеті. Якщо в людини виникають будь-які питання, на порталі, можна подати звернення. Крім того, аби з’ясувати додаткові питання, можна звернутись до найближчого сервісного центру або зателефонувати на «гарячу» телефонну лінію ПФУ.

У Пенсійному фонді України та/або через веб-портал електронних послуг Пенсійного фонду України та/або через додаток ДІЯ особа може отримати довідку ОК-5 та ОК-7, які містять індивідуальні відомості про застраховану особу з реєстру застрахованих осіб Державного реєстру загальнообов’язкового державного соціального страхування.

Довідка ОК-5 формується за будь-який період, починаючи з 2000 року, і містить дані щодо суми заробітку для обчислення пенсії, визначення страхового стажу, сплати страхових внесків. На підставі цієї довідки застрахована особа отримує інформацію щодо набутого страхового та заробітної плати, яка буде врахована при призначенні пенсії.

Довідка ОК-7 містить відомості про суми заробітної плати, з якої сплачується єдиний соціальний внесок, та страховий стаж за період із 2011 року. Зазвичай, довідку ОК-7 використовують для визначення страхового стажу для розрахунку сум лікарняних, нарахування допомоги по безробіттю тощо.